Home » , » Biarkan Pas dengan labu - labunya, PH perlu bergerak sebagai satu pasukan bukannya sendiri2

Biarkan Pas dengan labu - labunya, PH perlu bergerak sebagai satu pasukan bukannya sendiri2

Written By Wadah Baru on Rabu, 22 Jun 2016 | 9:25 PG

Oleh Mejar Zaidi Ahmad

Walaupun keputusan dua PRK agak mengecewakan namun ia sudah dijangka memandangkan berbagai dedak yg disediakan oleh BN bagi menarik undi. Beberapa kesimpulan boleh saya buat dari dua PRK ini;
1. Keputusan ini menggembirakan BN terutama Najib Razak namun kegembiraan itu mungkin menjadikan mereka lalai utk membuat persediaan sebaiknya utk hadapi PRU 14.

2. Pengundi masih kekok dengan situasi tiga penjuru dan usaha penerangan perlu dipergiatkan mengapa perlu memilih PH berbanding PAS. Yang penting mereka kena faham bahawa kemenangan itu penting untuk melaksanakan apa2 jua agenda termasuk agenda Islam. Hasrat Pas konon untuk melaksanakan sebahagian kecil perundangan Islam melalui pertolongan Umno hanya umpama masuk perangkap. Terbukti Pas semakin kehilangan sokongan terutama dari non muslim.

3. Biarkan Pas dengan labu2nya, tak perlu dipujuk kerana ia seolah2 menggambarkan PH itu lemah dan perlukan Pas. Halikatnya PH di landasan yang betul cuma kena tambahkan gerakerja agar mendapat sokongan rakyat. Jika Pas berhasrat nak sertai PH mereka yang sepatutnya memohon dan bukan sebaliknya.

4. PH perlu bergerak sebagai satu pasukan bukannya sendiri2. Saling membantu dan saling menegur bukan atas dasar "jaga tepi kain" tetapi sama2 membina kekuatan dan kelemahan salah satu komponen akan menjejaskan yang lain. Program2 penerangan atas nama PH perlu di perbanyakkan mulai sekarang dan bukannya menunggu parlimen dibubarkan yang dijangkakan paling awal tahun depan.

AYUH BANGKITLAH WAHAI2 WIRA2 PH SEKALIAN, PALUKAN GENDANG
MULAKAN PERANG DEMI ANAK CUCU DAN NEGARA TERCINTA!
Mejar Zaidi Ahmad

1 ulasan:

  1. Sy tidak lihat keputusan itu mengecewakan. Ia keputusan yg sgt baik. Baru 8 bulan tubuh parti, PIS dah hilang separuh penyokong, bayangkan kalau lagi 8 bulan?

    PH perlu bergerak lebih ke hadapan. Jgn tunggu BN hantar isu, baru nak buat ceramah. Dan jangan jadikan ceramah tempat nak jawab semua tohmahan BN, buang masa saja. Satu perkara lagi, PH jgn jadikan ceramah sbg KPI untuk mengukur sokongan, itu stail parti lama. Masuk ke kampung2, dan pergi ke rumah2 dan kedai kopi.

    AMANAH jgn nak buat alim bisu pula, biar PIS serang sj tanpa serang balas. Ini politik dan kita kesuntukan masa. Cari jalan menyerang PIS dari segala sudut dan tarik semua penyokong PIS agar sokong AMANAH. Kalau asyik dok pujuk PIS bergabung dgn PH, itu bermakna AMANAH telah mengakui PIS masih parti yg benar walaupun hakikatnya mereka adalah barua BN.

    BalasPadam

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger