Home » , » Kelantan: sudah tidak watak-watak bersaksiah seperti Ummar Khatab, Umnu Ibnu Aziz ..

Kelantan: sudah tidak watak-watak bersaksiah seperti Ummar Khatab, Umnu Ibnu Aziz ..

Written By Wadah Baru on Rabu, 30 November 2016 | 9:40 PG

Oleh Mohd Sayuti Omar

Malam tadi saat kita nyenyak tidur, orang2 Umno kekenyangan kerana dibelanja makan malam sempena perhimpunan, tetapi Orang Asli di Gua Musang tidak tidur kerana memikirkan nasib mereka.

Mereka tinggal bangsal dan pondok untuk berhimpun di Gua Musang mendesak agar orang mereka yang ditangkap polis dilepaskan.

Perkara itu berlaku di negeri Kelantan yang diagungkan sebagai negeri memerintah secara Islam. Saya nak tanya apakah di negeri itu sudah tidak watak-watak bersaksiah seperti Ummar Khatab, Umnu Ibnu Aziz yang sanggup turun merayau waktu malam melihat nasib rakyat?

Apakah watak-watak itu ada dalam mulut pemimpin sahaja tetapi keperibadian itu tidak ada dala hati mereka. Keindahan Islam itu lekat pada kertas dalam kitab tetapi terhakis dari hari manusia.

Saya akan sentuh dan ulas mengenai nasib Orang Asli di Gua Musang yang berjuang membela diri dan kehidupan mereka sehinga ada yang kini meringkuk dalam sel. Tunggu dalam blog saya lewat petang ini. Wassalam Mso.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger