Home » , » Cara Najib Bahaya

Cara Najib Bahaya

Written By Wadah Baru on Sabtu, 3 Disember 2016 | 4:55 PTG

Oleh Mohd Sayuti Omar

Cara dan tindakan Najib Razak memberi kata dua kepada rakyat Malaysia khasnya mereka yang berhak mengundi dalam Piraum ke 14 nanti bergerak ke arah perlawanan satu lawan satu bukan antara parti Umno bersama komponen BN dengan komponen pembangkang, tetapi satu lawan satu di antara Melayu dengan Cina. Najib telah cuba mempopularkan perlawanan antara kaum.

Najib ketika merasmikan politik baharu itu membuka pilihan kepada pengundi apakah mahukan kepada Umno (Melayu) atau DAP (Cina). 

Cara Najib itu adalah berbahaya bukan sahaja kepada kaum lain yang berada di negara ini tetapi kepada bangsa Melayu juga. Tindakan beliau telah memusanahkan integrasi nasional yang dibentuk selama ini. Kenapa Najib bertindak demikian kerana beliau dalam situasi tertekan (desperate) yang amat sangat. Orang yang putus akal selalunya akan bertindak di luar dugaan.

Orang yang dalam keadaan terdesak akan hilang kewarasan sanggup mengguna dan melakukan apa sahaja untuk melepaskan diri. Persis anjing yang tertimpa batu, ia akan mengigit dan menerkam betis sesiapa sahaja walaupun orang yang datang itu ingin membantunya.

Terlalu kejam untuk dianalogikan tindakan Najib itu sebagai anjing, tetapi jika diteliti ia ada persamaaan. Politik kalau sudah lebur rasa perikemanusiaan, maka menjelmalah peri kehaiwanan. Trims.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger