Home » , » Benarkah Era Anwar sudah berakhir ?

Benarkah Era Anwar sudah berakhir ?

Written By Wadah Baru on Ahad, 11 Jun 2017 | 3:16 PTG

USAHA PKR untuk menghimpunkan ahlinya bagi menyokong ketua pembangkang dipenjarakan Anwar Ibrahim semasa "Kempen Bebaskan Anwar" di Mahkamah Tinggi Jalan Duta pada Jumaat tidak mendapat sambutan.

Akhbar milik Umno Utusan Malaysia dalam satu ruang komentar berkata, hanya 50 orang hadir di mahkamah, walaupun parti itu menyasarkan ribuan penyokong daripada cawangan mereka di sekitar Lembah Klang.

Menggunakan nama samaran Awang Selamat, ia berkata keadaan itu memberi mesej jelas yang kempen itu ditolak oleh rakyat dan tidak lagi mendapat sokongan ahli PKR.

"Ia jelas yang jenama Anwar sebagai pemimpin politik terjejas teruk kerana perbezaan pendapat dan hubungan sumbang dengan DAP. Era Anwar sudah berlalu."

Awang berkata ini diburukkan lagi dengan PAS, yang menyokong Anwar, memutuskan hubungan dengan PKR dan DAP.

Awang berkata perkembangan baru itu petanda buruk bagi Anwar dan PKR serta realiti yangberubah.

Anwar sedang menjalani hukuman penjara lima tahun kerana meliwat, hukuman yang didakwa pembangkang berdasarkan tuduhan yang direka pentadbiran Perdana Menteri Najib Razak.

Hukuman penjara membatalkan kelayakan beliau untuk bertanding selama lima tahun kecuali mendapat pengampunan diraja.-themalaysianinsight.com

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger