Home » , » PARTI AMANAH NEGARA TERUSKAN PERJUANGAN AMAR MA'RUF NAHI MUNGKAR

PARTI AMANAH NEGARA TERUSKAN PERJUANGAN AMAR MA'RUF NAHI MUNGKAR

Written By Wadah Baru on Ahad, 20 Disember 2015 | 2:40 PTG

1. Parti Amanah Negara (AMANAH) adalah sebuah parti Islam yang memperjuangkan keadilan dan menentang kemungkaran. Ia adalah perjuangan yang bersiri dan bersambungan sehingga ke hari kiamat.

2. Perjuangan untuk menegakkan ma'ruf dan menentang kemungkaran akan berlaku setiap masa dan setiap ketika. Ada kalanya kita ditegur dalam perjuangan dan ada ketikanya kita menegur orang lain.

3. Kita mengkritik orang lain, dan kita menentang orang lain kerana mereka melakukan kesilapan dan kemungkaran. Kita juga tidak terlepas dari perkara sama. Maka sesama kita juga perlu tegur menegur. Inilah apa yang dipanggil muhasabah. Pesan memesan di atas perkara yang hak dan berpesan dengan kesabaran.

4. Kita jangan berasa gusar dengan perubahan politik dan suasana yang berlaku kepada musuh politik kita atau rakan kita kerana perjuangan menegakkan keadilan dan menentang kemungkaran tidak ada batas waktu dan ketika.

5. Ingat, ulamak-ulamak hebat dan muktabar muncul ketika negara Islam beroperasi ketika itu, sama ada kerajaan Islam berada di bawah kerajaan Umayyah atau Abbasiyah atau pun kerajaan pimpinan Uthmaniyyah Turki.

6. Imam-imam yang hebat, seperti Imam Syafie, Iman Malik, Imam Abu Hanifah, Imam Nawawi, dan ulamak-ulamak muktabar yang lain, mereka menegakkan ma'ruf dan menentang kemungkaran tanpa mengira waktu, masa, zaman dan tempat.

7. Justeru itu, perjuangan parti AMANAH sentiasa berada di persada tanah air dan muka bumi ini terus bersifat menyeru kepada yang ma'ruf dan menentang kemungkaran dan sedia untuk dikritik oleh mereka yang tidak bersetuju dengan kita.

8. Perubahan politik berlaku setiap waktu dan ketika. Kadang-kadang pihak musuh menjadi kecil dan ada kalanya mereka menjadi besar. Ingat, jihad yang paling afdal ialah jihad menyatakan kebenaran dihadapan pemerintah yang zalim dan bukan di hadapan mereka yang telah berpencen.

9. Selamat maju jaya kepada semua pimpinan, ahli, dan penyokong AMANAH, penyokong Pakatan Harapan dan seterusnya seluruh rakyat Malaysia.‎

"Harapan Baru"

HJ MOHAMAD BIN SABU
Presiden
Parti Amanah Negara
19 Disember 2015
07 Rabi'ul Awwal 1437H

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger