Home » , » AMANAH adalah wadah terbaik untuk YB Dato' Mahfuz Bin Omar

AMANAH adalah wadah terbaik untuk YB Dato' Mahfuz Bin Omar

Written By Wadah Baru on Ahad, 23 April 2017 | 3:36 PTG



YB Mahfuz Omar, MP Pokok Sena, Kedah adalah tokoh yang aku istilahkan sebagai anak didik Ustaz Fadzil Noor, bukan kerana satu negeri, tapi bagi aku, kerana dua tokoh ini sangat rapat sebagai gandingan presiden dan ketua pemuda masa tu. mereka seolah memiliki jalur pemikiran yang sama, style cakap dan berhujah pun seakan sama.

Aku kenal secara maya YB Mahfuz melalui video debat dia dengan Anuar Musa masa dekat London dalam tahun 2000. Nampak jelas kepimpinan dan kebolehan beliau mematahkan hujah dan menjawab persoalan Anuar Musa, terutamanya soal kerjasama Pas dan DAP, maknanya fobia DAP ni dah lama dimainkan oleh UMNO bagi menghantukan orang melayu yang terpaksa dihadapi PAS ketika itu, bila hari ini PAS dipimpin orang bodoh, mereka pula yang dapat tander tersebut.

Hari ini YB Mahfuz memang tak dipecat lagi dalam parti, tapi beliau hari ini telah ditidurkan dari menjadi pembawa suara Pas, beliau dimusuhi orang Pas, dan dibakul sampahkan oleh anak -anak muda Pas yang masih kehingusan, orang yang tahan uji dan terlatih sangat lama seperti beliau seolah tidak bernilai dan diperlukan sesen pun oleh Pas hari ini. Beliau ibarat permata yang berada ditangan orang bangang pasal permata.

Yang aku nak habaq nya. cuba kita fikirkan sejenak, sekiranya tiada wadah AMANAH hari ini, masyaAllah, sungguh ruginya negara dan ummah ini bilamana orang -orang seperti Bang Mat, Husam, Salahudin, dan berpuluh lagi malah beribu pimpinan kawasan dan cawangan yang dilahirkan melalui tarbiyah dan tadribiyah yang hebat ini tidak lagi mempunyai wadah meneruskan perjuangan politik Islam sebagaimana YB Mahfuz,
Mujurlah AMANAH disediakan bagi menjadi wadah alternatife kepada Kapal buruk bernakhoda mabuk laut itu.
Terima kasih AMANAH.cp

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger