Home » , » Saya tidak sehebat Khalid Al-Walid

Saya tidak sehebat Khalid Al-Walid

Written By Wadah Baru on Rabu, 12 Ogos 2015 | 11:37 PG

OLEH KHALID SAMAD

 Saya tidak menganggap diri saya sehebat Khalid Al-Walid. Saya juga berharap agar tidak ada yang berasa dirinya sehebat Umar Al-Khattab.

Untuk makluman tuan, apabila Khalid Al-Walid dipecat, beliau tidak difitnah sebagai Jebon, Sekular, Liberal dsbnya terlebih dahulu. Apatah lagi dituduh sebagai munafik. Tuduhan sebegitu dijauhi ramai kerana nifaq merupakan satu sifat yang digeruni semua, khususnya untuk diri sendiri. Saidina Umar sendiri risau dirinya tersenarai sebagai seorang munafik dan pernah bertanya kepada Huzaifah (RA) mengenainya.

Saya dan sahabat HB yang lain insyaAllah akan meneruskan apa yang telah kami usahakan sekian lama sejak dulu, iaitu menjadikan perjuangan Islam sebagai perjuangan yang membela nasib rakyat keseluruhannya, yakni Islam dan bukan islam. Terpulang pada PAS jika ingin bersama atau sebaliknya.

Berhubung para ulama, perlu tuan fahami sesuatu. Tiada yang mampu menghina para ulama. Mereka tidak menjadi hina di atas sebab tindakan pihak lain. Sekiranya ulama menjadi hina, ianya merupakan di atas sebab tindakan mereka sendiri. Jangan sesekali ulama berdiri bersama pihak yang zalim atau menjadi pembela atau mengulangi dakyah mereka.

Dalam soal hubungan PAS dan HB, saya mencadangkan agar semua pihak berpegang kepada konsep fastabiqul khairat. Itu pilihan kami dalam HB. Terpulang pada tuan untuk memilih pendirian untuk PAS.

WaLlahu 'Alam
KHALID SAMAD

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger