Home » , » BN tak makan nasihat, apa lagi dari PAS

BN tak makan nasihat, apa lagi dari PAS

Written By Wadah Baru on Ahad, 1 November 2015 | 3:49 PTG

PETALING JAYA: Tawaran Pas yang mahu menjadi penasihat kepada kerajaan Barisan Nasional
(BN) dianggap sebagai tidak masuk akal.

Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Datuk Raja Kamarul Bahrin Raja Ahmad Shah menegaskan, Pas tidak mungkin akan berjaya kerana BN sebelum ini tidak pernah menerima nasihat parti itu walaupun ketika ia berada dalam komponennya sebelum ini.

“Kerajaan hari ini telah tidak makan nasihat sejak 58 tahun mereka memerintah baik semasa Pas dalam kerajaan atau di luar kerajaan.

“Mengapa sekarang mereka mahu mendengar nasihat Pas..?,” katanya menerusi kenyataan pada Ahad.

Menurut Raja Kamarul Bahrin, Majlis Raja-Raja sebelum ini juga pernah mengeluarkan kenyataan rasmi tentang perlunya kerajaan menangani masalah besar ekonomi namun, sehingga ke hari ini saranan itu seolah-olah tidak diambil peduli.

“Adakah Pas berpendapat mereka ada pengaruh lebih besar dari Majlis Raja-Raja Melayu ke atas kerajaan,” ujarnya lagi.

Disebabkan itu Raja Kamarul Bahrin menjelaskan, Parti Amanah Negara (Amanah) menjemput Pakatan Harapan dan Pas untuk sama-sama berganding bahu bagi mendapatkan pandangan yang luas untuk menyelamatkan negara.

Katanya, langkah paling berkesan untuk mencapai matlamat itu adalah dengan menolak bajet 2016 yang dibentangkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Tambah beliau, menerusi cara itu ia secara tidak langsung akan memberi tekanan kepada Najib untuk meletak jawatan kerana dengan cara lain ia tidak akan berjaya.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger