Home » , » "Respect Must Be Earned"

"Respect Must Be Earned"

Written By Wadah Baru on Isnin, 13 Mac 2017 | 8:00 PG

Oleh Mohamed Hanipa Maidin 

1. Ada dua pemimpin Pas yg saya amat hormat dan sanjung.Dua-duanya dah menjadi almarhum iaitu almarhum Tuan Guru Nik Aziz dan almarhum Pak Nik Lah.

2.Terlalu byk perkara yg saya hormati, kagum dan sanjung Almarhum Tuan Guru Nik Aziz.Saya sgt tahu yg tok guru sayang betul golongan profesional dan aktivis dlm Pas.Tok guru amat2 syg dgn Hj Mat Sabu ,Yb Husam, Yb Khalid Samad, Dr Zul, Dr.Mujahid dan ramai lagi.

3.Saya betul2 gelabah dan panik bila Tok Guru kata dia selalu baca artikel saya dlm hrkh. Because of his humility, dia juga tak segan tanya saya tentang isu undang2 hatta hudud. Saya masih ingat Tok Guru pernah beritahu saya yg dia amat seronok baca artikel saya bertajuk " syariah compliance, kenapa dlm ekonomi sahaja?".Bila Tok Guru ziarah mendiang Karpal Singh di rumah mendiang di Pulau Pinang dgn membawa kek, saya betul2 respect gila pada tok guru.Di firma guaman saya, dah lama saya letak potret tok guru.

3a. Saya cuba juga nak respect anaknya yg kini jadi ahli parlimen, tapi tak bolehlah.Dah habis peluh saya cuba, tak boleh juga, kenapa ya?

4. Arwah Pak Nik Lah juga saya hormat dan kagum. Meskipun berseorangan di Parlimen mewakili Pas Pengkalan Chepa, beliau x gentar dan amat berani serta lantang bawa isu rakyat dan lwn BN di Parlimen.

5.Saya juga cuba nak respect kpd anaknya yg jadi exco K'jaan Kelantan dan Naib Presiden Pas skrg,tapi x boleh jugalah. Rasanya jika berguling2 saya cuba utk respect, mungkin masih sukar. Kenapa ya?

6. Org putih kata, "respect must be earned". Nak paksa x boleh.Maafkan saya.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger