Home » , » Amanah Perak akan letak calon ulamak, profesional PRU14

Amanah Perak akan letak calon ulamak, profesional PRU14

Written By Wadah Baru on Selasa, 2 Mei 2017 | 1:59 PTG

Parti Amanah Negara (Amanah) Perak akan memastikan calon-calon yang akan bertanding pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) mewakili parti itu terdiri daripada kalangan ulama, wanita, profesional dan orang bukan Islam.
Menurut timbalan pengerusinya Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, Amanah Perak akan akan menyiapkan calon-calon tersebut sesuai dengan kehendak rakyat.
"Persediaan menyiapkan calon-calon yang mampu berkhidmat untuk rakyat dan beramanah adalah aset penting semua parti dalam Pakatan Harapan bagi berdepan dengan calon-calon daripada Barisan Nasional (BN) dan sekutunya dengan menyerahkan kepada rakyat untuk membuat pilihan," katanya dalam kenyataan hari ini.
Beliau juga berkata, undi rakyat pada PRU14 adalah isyarat jelas mengenai apa yang mereka mahukan daripada sebuah kerjaaan.
Justeru, beliau berkata, pemilihan calon yang berwibawa daripada pelbagai latar belakang adalah amat penting.
"Undi rakyat pada PRU14 nanti adalah isyarat yang jelas apa yang dimahukan oleh rakyat dan pentadbiran kerajaan yang bakal dibentuk terutamanya di peringkat negeri adalah kerajaan negeri yang membela dan cakna kepada bebanan yang telah rakyak tanggung selama ini," katanya.
Nizar yang juga Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (Dun) Perak turut menegaskan, Amanah Perak bertekad untuk memastikan rakan-rakan dalam PH meletakkan agenda rakyat sebagai perkara utama dan bukannya meletakkan cita-cita peribadi sebagai menggalas kepercayaan rakyat nanti.
"Amanah Perak yakin semua parti di dalam Pakatan Harapan akan menyediakan calon-calon yang berwibawa dan berintegriti bagi dikemukakan untuk rakyat membuat pilihan pada PRU14 yang semakin hampir," katanya yang juga Adun Changkat Jering.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger