Home » , » Najib hanya teruskan projek era saya, Dr Mahathir ulas projek MRT

Najib hanya teruskan projek era saya, Dr Mahathir ulas projek MRT

Written By Wadah Baru on Ahad, 23 Julai 2017 | 9:06 PTG

KUALA LUMPUR: Tun Dr Mahathir Mohamad mengingatkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak wajar mengambil kredit dengan perkhidmatan MRT jika beliau tidak memulakan projek mirip itu lebih 2 dekad yang lalu.
“Beliau hanya meneruskan apa yang saya mulakan.
“Jika saya tidak memulakannya, beliau tidak akan tahu apa yang perlu dilakukan,” kata Dr Mahathir kepada wartawan ketika ditemui pada majlis rumah terbuka Aidilfitri di sini hari ini.
Najib telah dipuji kerana melengkapkan perkhidmatan MRT dengan pelancaran laluan Sungai Buloh-Kajang (SBK) yang beroperasi sejak minggu lepas.
Dengan pelancarannya itu, Najib dilaporkan berkata beliau telah diberitahu yang sistem MRT Malaysia lebih baik daripada yang ada di London, New York dan Hong Kong, dan setanding dengan Singapura.
Najib menambah, sistem MRT Malaysia adalah “bertaraf dunia”.
Najib juga memperluaskan laluan LRT Kelana Jaya dan Ampang, yang dibina ketika Dr Mahathir menjadi perdana menteri. Semasa kepimpinanya Dr Mahathir memperkenalkan laluan kereta api berkembar dan perkhidmatan ERL ke KLIA.
Dalam pada itu, mengulas kenyataan Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak awal hari ini, Dr Mahathir berkata, beliau sendiri telah belajar “banyak” dari tindakannya yang lalu.
“Sekurang-kurangnya pada zaman saya, kita tidak ada pemimpin yang mencuri wang. Itu yang saya pelajari dari masa lalu.
“Jangan mencuri duit kerajaan dan jangan gunakan suapan untuk mendapatkan sokongan,” kata beliau yang juga pengerusi Pakatan Harapan.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger