Home » , » Ayah mertua pemimpin Umno tak halang usaha pengerusi PH Perak jatuhkan BN

Ayah mertua pemimpin Umno tak halang usaha pengerusi PH Perak jatuhkan BN

Written By Wadah Baru on Sabtu, 2 September 2017 | 12:21 PTG

PETALING JAYA: Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Perak berikrar berjuang habis-habisan menumbangkan Barisan Nasional pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14), walaupun ahli keluarganya merupakan pemimpin tertinggi Umno Perak.

Ahmad Faizal Azumu berkata, beliau sudah melafazkan sumpah rahsia menggunakan kalimah Allah dan yakin hubungan kekeluargaannya tidak akan menjejaskan perjuangan politiknya.

“Saya menghormati ayah mertua saya, Datuk Radzi Manan. Saya kasihkan Datuk Nolee Ashilin Mohammed Radzi sebagai adik ipar. Saya percaya mereka juga menghormati serta mengasihi saya sebagai keluarga.

“Perkara ini tidak ada kaitan politik. Selaku ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM, saya melafaz sumpah rahsia menggunakan kalimah Allah,” katanya

Radzi merupakan ketua Umno Bahagian Kampar merangkap pengerusi Biro Latihan BN Perak, manakala Nolee ialah exco Pelancongan, Kesenian, Kebudayaan dan Komunikasi Perak.
Faizal berkata, mereka yang mempercayai kekuasaan Allah pasti memahami kepentingan memegang amanah selepas bersumpah.

“Saya tidak akan tunduk dan melayan pihak yang cuba melemahkan PH dengan menyerang saya dengan tohmahan.

“Saya akan fokus kepada usaha memantapkan jentera pilihan raya PH menjelang PRU14.”

Pelantikan Faizal mengetuai PH Perak dikritik beberapa pemimpin, termasuk bekas pendaftar PPBM Perak, Azrul Suhadi Ahmad Mokhtar yang bimbang kerahsiaan PH dibocorkan.

Bagaimanapun, Faizal berkata, beliau tidak dimaklumkan mengenai bantahan terhadap pelantikannya.

“Saya dapati semua kepimpinan Majlis Presiden PH Perak menerima pelantikan (saya) dengan amat baik dan kami akan bekerjasama sebagai satu pasukan,” katanya.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger