Home » , » PH lawan BN PRU14, parti lain rai demokrasi

PH lawan BN PRU14, parti lain rai demokrasi

Written By Wadah Baru on Sabtu, 9 September 2017 | 5:30 PTG

Parti AMANAH Negara (AMANAH) menganggap pertembungan sebenar dalam pilihan raya umum ke-14 (PRU14) adalah antara Pakatan Harapan (PH) dengan Barisan Nasional (BN) dan parti-parti lain yang ingin menyertai pilihan raya hanyalah sekadar meraikan demokrasi.

Pengerusi AMANAH Johor Aminolhuda Hassan berkata, keputusan Majlis Presiden PH yang menetapkan tidak akan bekerjasama dengan Pas memberi gambaran jelas bahawa pertembungan tiga penjuru akan berlaku dalam PRU14.

"Majlis Presiden telah membuat keputusan yang tegas, berani serta berprinsip pada 29 Ogos lalu bahawa PH tidak akan bekerjasama dengan Pas dalam PRU14. Oleh itu pertembungan tiga penjuru seakan-akan tidak dapat dielakkan.

"Rakyat Johor yang matang dan bijaksana akan memilih kerajaan yang mampu mentadbir negeri dengan jayanya dan akan menolak mana-mana parti yang terpalit rasuah, salah guna kausa dan sebagainya," katanya ketika menyampaikan ucaptama di Konvensyen AMANAH Johor di IOI Palm Villa, Kulai, hari ini.

Beliau berkata, keputusan PH untuk bertanding menggunakan satu logo dan satu manifesto akan memberi kelebihan kepada gabungan itu dan memberi isyarat jelas kepada rakyat bahawa pertembungan dalam PRU14 adalah antara PH dan BN.

"Dengan lulusnya pendaftaran Pakatan Harapan dalam masa terdekat ini, impian kita untuk bertanding atas satu logo dan satu manifesto akan menjadi kenyataan.

"Perkara ini akan memberi kelebihan kepada PH bahkan akan memberi isyarat yang jelas kepada rakyat bahawa pertembungan dalam PRU14 nanti adalah antara PH dan BN," katanya.

Justeru, katanya, jentera pilihan raya akan bergerak atas nama PH dan akan membantu setiap calon yang bertanding atas tiket PH tanpa mengira daripada mana-mana parti- AMANAH, DAP, PKR atau Bersatu.

"Jentera pilihan raya akan bergerak bersama dan setiap calon yang menjadi calon adalah atas nama PH, bukan parti asal mereka dan daripada mana parti pun mereka wajib dibantu untuk mengalahkan calon BN," katanya.

Beliau turut mengingatkan jentara pilihan raya PH agar bersiap sedia dengan segala tipu daya BN kerana BN di Johor berada dalam keadaan lemah dan cuba mencari jalan untuk terus berkuasa di negeri itu.

"Umno dan BN di Johor berada dalam keadaan lemah dan difensif oleh itu mereka sentiasa mencari jalan menggunakan tipu daya dengan segala kuasa yang ada.

"Jentera pilihan raya PH perlulah sentiasa melengkapkan diri dengan segala ilmu teknikal pilihan raya termasuk berkaitan pendaftaran pemilih," katanya.

Turut hadir dalam konvensyen itu ialah Pengerusi Pakatan Harapan Johor Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga Presiden Bersatu.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger