Home » , » Hukum baru- pangkah lah parti suci demi solat anda!!!

Hukum baru- pangkah lah parti suci demi solat anda!!!

Written By Wadah Baru on Ahad, 4 Mac 2018 | 11:22 PG

Oleh Hanipa Maidin

1. Pagi pagi lagi dah ada sahabat yang hantar kat saya mesej melalui applikasi whatsapp kenyataan seorang pemimpin parti suci negeri Perak yang kaitkan betul atau betulnya solat seseorang itu dengan pangkah atau x pangkah parti suci.

2. Sahabat itu, lepas tu tinggalkan pesan kat saya- akhi, cili sikit mulut mamat tu!!!

3. Saya x pasti betul atau x betul pemimpin negeri itu ckp begitu..so, komen saya ni based on assumption betul lah dia kata begitu.

4. Komen saya, hebatlah. Jika betul, dia sedang edit atau "re-write" kitab2 fiqh tentang fiqh al-solat dalam bab betul atau tak betul solat seseorang.

5. Kesianlah di tempat- tempat di mana tak ada parti suci..susahlah nak pastikan solat betul atau tidak.. Risau juga jika pergi buat haji atau umrah utk solat di masjid al-haram atau masjid al-Nabi..nampak gaya kena suruh pak imam masjid tu isi borang parti suci dulu lah gamaknya.

6. Apapun, jika anda ahli parti suci- tak kisahlah sokong 1MDB ke atau berkecuali ke, tak perlu risau dengan status solat anda.

7. Jika yang x pangkah parti suci tak tahu mcm mana status solat dia- betul atau tidak..Mafhum mukhalafahnya ( makna sebaliknya ) yang pangkah parti suci , confirmlah betul solatnya.
Yang jadi ahli parti suci lagi lagi lah dari awal betulah solatnya, dari segi, orang kata, " min babil aula" ( dari segi keutamaan ).

So x salah lah saya gelar parti tu parti suci kan?

Allah lebih tahu.
YB Sepang.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Follow by Email

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger