Home » , » SAMM sokong Mat Sabu jadi calon

SAMM sokong Mat Sabu jadi calon

Written By Wadah Baru on Rabu, 25 Mei 2016 | 6:47 PTG


SUNGAI BESAR - Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Selangor menyatakan sokongan penuh kepada Parti Amanah Negara (Amanah) meletakkan Presidennya, Mohamad Sabu untuk bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

Penyelarasnya, Azhar Achil berkata, parti itu harus menghantar panglima perangnya untuk meraih sokongan pengundi sekali gus mencerahkan peluang Amanah untuk merampas kerusi itu yang dimenangi BN sebelum ini.

“Parti Amanah dengan imej progresif Islam serta latar belakang calon tokoh nasional yang kuat dan disenangi oleh semua lapisan masyarakat mampu memenangi kawasan ini,” katanya dalam kenyataan medianya di Facebook.

Sehubungan itu, katanya, SAMM Selangor meminta semua pihak memikirkan kewajaran cadangan itu memandangkan dua PRK yang diadakan serentak pada 18 Jun depan diandaikan yang terakhir menjelang PRU14.

“SAMM Selangor telah mengadakan beberapa siri pertemuan di peringkat negeri bagi mempersiapkan kekuatan termasuklah di Sungai Besar dan sekitarnya yang merupakan antara kubu kuat SAMM di negeri ini,” katanya.

Beliau berkata, SAMM Sungai Besar telah melaksanakan beberapa gerak kerja termasuk pertemuan dengan jentera parti pembangkang dan pemimpin penduduk tempatan yang berpengaruh.

Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Abdul Samad berkata, Mohamad Sabu atau lebih mesra disapa Mat Sabu antara nama yang disenaraikan sebagai calon parti itu pada PRK Parlimen Sungai Besar.

Selain itu, Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub dan bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Nizar Jamaluddin juga disenaraikan sebagai calon PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger