Home » » PAS, GHB Dan Sabar

PAS, GHB Dan Sabar

Written By Wadah Baru on Sabtu, 22 Ogos 2015 | 9:59 PG

Oleh Mohammad Ridhauddin

Ramai benar mengkritik keras saya dan penganjur selepas penganjuran SEMBANG SANTAI (SS) 1.0 bersama dengan sahabat GHB, ada juga yang mengkisahkan kecelaruan fikrah saya sedari awal penglibatan dalam jemaah,

Bahkan, tidak sedikit yang mengistinbatkan dengan ayat quran tentang kemunafikan penganjuran terbabit.

Insyaallah, saya dengan para sahabat sedang berusaha untuk menganjurkan SEMBANG SANTAI (SS) 2.0 bersama dengan sahabat2 UMNO dan BN dengan tajuk " RM 2.6 bilion: PENJELASAN KEPADA RAKYAT", Saya tidak pasti ayat yang manakah lagi yang akan ditujukan kepada kami.

Tanya seorang pakcik selepas saya menyampaikan kuliah Usul Fiqh (seminggu selepas tamat SS 1 dan antara isi kuliah berkenaan ialah keterbukaan dalam kekhilafan):

"Apa patut kita buat ustaz, bila la agaknya politik Islam akan maju kalau asyik memunafikkan orang. Cuba tengok barat, mereka maju kerana mengkritik idea, bukan orang"

Sambil tersenyum panjang saya berkata:

"Pertama sekali yang kita perlu buat ialah SABAR. Sebelum barat menjadi seperti hari ini, perangai mereka dulu adalah sikap kita hari ini.

Kedua, kita patut terus bekerja untuk TUNJUKKAN keterbukaan Islam dalam menyelesaikan masalah umat"

Buat sahabat2,
Pesanan orang lama menitipkan:
Kalaupun mahu membeli kerbau,
Biarlah di padang, bukan yang berkelewar.


Mohammad Ridhauddin
Ketua Urusan Ulamak PAS Batu Gajah

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger