Home » » Muhaimin dipelawa masuk Amanah

Muhaimin dipelawa masuk Amanah

Written By Wadah Baru on Selasa, 15 September 2015 | 4:43 PTG

Oleh KHAIROL FIKRI MOHAMED AMIN

Parti Amanah Negara (Amanah) Kawasan Pasir Salak mendapat maklumat tentang perletakan jawatan dua pimpinan PAS Kawasan Pasir Salak iaitu Dr Muhaimin Sulam (Timbalan Yang Dipertua) dan Ustaz Mohd Syamsul Alauddin (Setiausaha).

Perletakan jawatan itu kemungkinan disebabkan suasana semasa parti itu dan kemunculan satu parti politik baharu yang berteraskan Islam iaitu Amanah.

Kedua-dua individu ini adalah tokoh yang dikenali oleh masyarakat setempat terutama Dr Muhaimin Sulam yang merupakan bekas Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, dan Bekas Setiausaha Badan Perhubungan PAS Negeri Perak. Beliau juga adalah pengasas DACS Dewan Pemuda Pas Pusat dan antara individu penting yang mempopularkan program kebudayaan dan kesenian dalam Pas. Manakala Ustaz Syamsul pernah memegang jawatan Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

Pihak kami sangat mengalu-alukan sekiranya kedua-dua mereka berminat untuk menyertai Amanah dalam memperkuatkan lagi parti Islam baharu ini diperingkat kawasan.

Kami yakin, sekiranya mereka menyertai Amanah, peluang untuk berkhidmat kepada agama Islam dan masyarakat lebih terbentang luas tanpa sebarang tekanan seperti yang berlaku kepada mereka di dalam PAS sebelum ini.

Amanah.Progresif.Peduli

KHAIROL FIKRI MOHAMED AMIN
Ketua Parlimen,
Parti Amanah Negara (Amanah) Kawasan Pasir Salak

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger