Home » , » Kenapa PAS mahu satu liang lahad dengan UMNO?

Kenapa PAS mahu satu liang lahad dengan UMNO?

Written By Wadah Baru on Khamis, 3 Mac 2016 | 11:10 PG

PETALING JAYA: Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang diselar kerana mahu menjalinkan
kerjasama dengan UMNO yang sudah ditolak rakyat dan hampir karam.

Bekas Naib Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan, Datuk Khairuddin Abu Hassan berkata, tindakan Hadi itu tidak cerdik kerana mahu bekerjasama dengan UMNO di saat parti Melayu itu berada di tahap paling teruk.

“Saya agak hairan sikit dengan pembacaan serta pendirian politik Presiden PAS di dalam menzahirkan hasrat untuk menjalinkan kerjasama dengan UMNO.

“Dulu Hadi Awang tolak mentah-mentah sebarang bentuk kerjasama dengan UMNO!! Tapi kini di saat imej UMNO berada pada tahap yang paling teruk ditolak oleh rakyat jelata, Hadi tunjuk sikap intim pula dengan UMNO.

“Saya rasa Presiden PAS tidak sedar bahawa beliau juga berkemungkinan sedang nak menurunkan keranda PAS bersama keranda UMNO ke dalam satu liang lahad,” katanya menerusi satu kenyataan.

Dalam masa sama, bekas ahli UMNO itu berkata, tindakan Hadi itu menyebabkan ahli-ahli akar umbi PAS kecewa.

Katanya, PAS akan menjadi lebih kuat dan imejnya bertambah baik sekiranya parti Islam itu berdiri sendiri dan tidak bergantung kepada mana-mana parti politik dalam negara.

“Bagi saya Hadi telah memilih jangka waktu yang salah untuk PAS menjalinkan kerjasama dengan UMNO.

“Silap langkah keranda PAS bakal diturunkan secara bersama dengan keranda UMNO ke dalam liang lahad yang sama,” katanya lagi.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger