Home » , » Dalam penjara, Anwar ajar erti ‘korban’

Dalam penjara, Anwar ajar erti ‘korban’

Written By Wadah Baru on Isnin, 19 Jun 2017 | 12:48 PTG

Oleh Adrian Lim Chee En

 Jika sebelum ini Anwar membuat keputusan untuk ke penjara walaupun diberi pilihan untuk menerima suaka politik di luar negara, kali ini Anwar membuat keputusan untuk tumpukan usaha terhadap pembebasan rakyat dari cengkaman rejim kleptokrat.

Ibarat lilin membakar dirinya untuk menerangi orang di sekelilingnya, keputusan Anwar sekali lagi membuktikan kesediaannya untuk berkorban demi memerdekakan rakyat, walaupun sedang dipenjarakan.

Jika dari dalam penjara Anwar boleh fokus membebaskan rakyat, bukan susah sangat untuk kita menumpukan perhatian sepenuhnya bagi melawan rejim kleptokrat.

Jika dari dalam penjara Anwar boleh fokus usaha membebaskan rakyat, bukan susah sangat untuk kita mencari mencari kesepakatan memenangani PRU14.

Jika dari dalam penjara Anwar boleh fokus usaha membebaskan rakyat, bukan susah sangat untuk kita memahami bahawa Anwar sedang meletak kepercayaannya kepada pemimpin PH dan rakyat Malaysia untuk membina negara yang lebih baik.

Pengorbanan yang dibuat Anwar sememangnya bukan sesuatu yang mudah, namun, ia harus diteladani bukan sahaja oleh seluruh PH, ia harus diteladani oleh seluruh rakyat Malaysia.

Suami kepada seorang isteri, Papa kepada enam orang anak, Bapa Reformasi kepada seluruh rakyat Malaysia, sekali lagi Anwar mengingatkan kita erti dan keperluan “korban”, walaupun sedang menderita di sebalik jeriji besi Penjara Sungai Buloh.

Selamat Hari Ayah, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Terima kasih atas segala pengorbananmu.

Adrian Lim Chee En menulis bagi pihak Kempen #BebasAnwar

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger