Home » , » Pas disaran buat siasatan secara profesional tentukan suara

Pas disaran buat siasatan secara profesional tentukan suara

Written By Wadah Baru on Rabu, 7 Mac 2018 | 10:25 PTG

Naib Presiden AMANAH, Husam Musa mempersoalkan sejak bila pula Ahli Parlimen Kuala Nerus, Datuk Dr Khairuddin Aman Razali menjadi pakar pengecam suara.

Beliau berkata demikian mengulas laporan portal berita Malaysiakini mengenai dakwaan Khairuddin bahawa suara dalam rakaman audio yang kini tular di media sosial itu bukan suara MP Pasir Mas, Nik Abduh.

Seperti yang dilaporkan, menurut Khairuddin ramai yang boleh meniru suara orang lain, termasuk menyerupai suara Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang serta bapa Nik Abduh, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Kata Husam lagi, jika Khairuddin benar-benar pakar mengecam suara, maka suara siapakah sebenarnya dalam rakaman tersebut.

Menurut Husam, memandangkan kesan isu rakaman audio berkenaan merupakan isu ‘besar’ buat Pas, beliau menyarankan supaya Pas membawa rakaman tersebut ke makmal untuk dianalisis secara profesional dan kemudian menafikan secara profesional pula.

“Bawa rakaman itu ke makmal yang berwibawa, atau ke pusat yang boleh membuat pengecaman secara profesional untuk mengesahkan bahawa itu suara siapa.

“Selepas itu umumkanlah,” kata beliau.

Bagi saya kata Husam, setakat yang saya kenal, saya mendapati suara itu adalah suara Ustaz Nik Abduh.

Beliau berkata demikian dalam satu sidang media di Wisma AMANAH di Selayang tengah hari ini.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger