Home » , » Amaran Mat Sabu untuk semua gerakan Islam

Amaran Mat Sabu untuk semua gerakan Islam

Written By Wadah Baru on Isnin, 7 Disember 2015 | 4:00 PTG

Oleh Shakira Buang  

Dakwaan Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH) Mohamad Sabu bahawa PAS telah diresapi pemikiran kumpulan bersenjata Negara Islam (IS) bukan ditujukan untuk parti itu sahaja.

Sebaliknya, timbalannya Salahuddin Ayub menegaskan ia adalah peringatan untuk semua gerakan Islam di seluruh dunia agar lebih berwaspada.

"Minta semua pihak berwaspada.

“Apa yang dimaksudkan (Mat Sabu) merujuk semua pihak," kata Salahuddin dalam sidang media di ibu pejabat AMANAH di ibu negara semalam

Malah, katanya, AMANAH sendiri – parti yang turut memilih Islam sebagai ideologi – juga perlu berwaspada terhadap amaran sama.

Mohamad, bekas timbalan presiden PAS, sebelum ini mendakwa AMANAH ditubuhkan antaranya kerana parti lamanya sudah diresapi pemikiran IS.

Beliau menuntut siasatan terperinci dibuat pasukan keselamatan negara ke atas penyusupan pemikiran IS yang didakwanya mewujudkan budaya kafir mengkafir dalam PAS.

'Tak ada dosa'

Sementara itu, Setiausaha Agung Mohd Anuar Tahir mengumumkan parti itu kini menerima lebih 50,000 permohonan keahlian baru.

"Parti ini tak ada dosa sebab itu golongan muda dan bukan Islam memilih kami dan memberi tumpuan istimewa sekali gus mendapat sambutan luar biasa," kata Anuar.

Setakat ini permohonan keahlian AMANAH paling ramai dikatakan dicatatkan di Kelantan sebanyak 12,000 permohonan.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger