Home » , » Pas Dan Umno tidak redha dengan kemenangan AMANAH

Pas Dan Umno tidak redha dengan kemenangan AMANAH

Written By Wadah Baru on Sabtu, 18 Jun 2016 | 6:41 PG

Oleh  Zulaimi Kazin

18 Jun nanti adalah tarikh penting iaitu hari pembungan undi untuk PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar. setakat hari ini tiada penanda aras yang tepat untuk mengagak apakah penyudah PRK ini?

Namun bagi saya keputusan kali ini boleh dikatakan pra PRU14 nanti sbb segalanya suasana baru berbanding PRU13 lepas. Lahirnya parti baru AMANAH yang diberi tanggungjawab mewakili Pakatan Harapan (juga pakatan baru gantian Pakatan Harapan), juga kedudukan PAS masuk gelanggang secara solo setelah sekian lama bersama PR dan juga boleh jadi sebagai satu penilaian terhadap pendekatan politik baru PAS selepas ketiadaan TGNA. 

Bagi BN khususnya UMNO juga berepan dengan suasana baru selepas penyingkiran dari kabinet Timbalan Presidenyya bersama Naib Presiden serta pertukaran MB Kedah ekoran krisis 1MDB juga terpalit dengan isu pembaziran...Media masih terus setia mempertahan Bn dan UMNO serta mempertingkatkan serangan khusus untuk AMANAH, Kit Siang dan Tun M.

Atas faktor-faktor di atas, saya amat menekuni apakah keputusan mutlak selepas pembuangan undi tamat pd Sabtu nanti? Faktur calon rasanya tak banyak terkesan sangat tapi faktur pendekatan politik dan isu yang sedang rakyat tekuni. Apakah Parti baru AMANAH yang belum pun sambut ulang tahuN pertamanya mampu membuat kejutan atau PAS yang bergerak solo dengan dokongan jentera yang ramai akan sujud syukur meraikan kemenangan atau UMNO yang dikatakan lemah masih mampu mempertahan kerusi tradisional mereka ini.

Bagi saya segala-galanya boleh berlaku dan akan memberi kesan yang besar kepada semua parti yang bertanding...sekatak kini masing-masing meyakinkan dan masing-masing jentera kempen bergerak secara bersepadu CUMA apa yang saya nampak Kalau Pas menang, BN akan gembira dan bila BN menang Pas akan gembira sebab bagi UMNO dan PAS, mereka tidak redha dengan kemenangan AMANAH, itu yang saya nampak dan dengar semasa saya turun ke Sungai Bedar dan Kuala Kangsar.

 TERUSKAN KEMPEN DAN JAGALAH AKHLAK SEMASA BERKEMPEN....DITUJU UNTUK SEMUA JENTERA.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger