Home » » Vateren Politik Atau Anak Muda, Mari Bersama Kami

Vateren Politik Atau Anak Muda, Mari Bersama Kami

Written By Wadah Baru on Selasa, 1 September 2015 | 2:20 PTG

Oleh Ustaz Haji Hasanuddin Mohd Yunus

Ketika UMNO menyaksikan kepincangan yang berlaku dalam tubuh mereka sediri, tiba-tiba diisytiharkan kelahiran sebuah parti baru pada 31 Ogos 2015.

Saya percaya ramai ahli UMNO tersangat kecewa dengan apa yang berlaku. Kerakusan teman-teman dan pemimpin-pemimpin mereka terhadap habuan harta, kekayaan dan pangkat sampai ke tahap yang tidak pernah mereka bayangkan dan tidak boleh didiamkan lagi.

Bacalah dan dengarlah coretan hati dan perasaan ahli-ahli UMNO sendiri dalam mesyuarat agung UMNO, dalam forum, fb dan media sosial yang lain meluahkan kekecewaan mereka kepada UMNO yang tidak dapat lagi diperbaiki.

Ramai ahli yang memerhati ada kalangan pemimpin mereka yang pakat-pakat "mark up" harga sesuatu projek awam dan kemudian membiarkan rakyat menanggung setelah kos projek meningkat. Takpa, asalkan ada bahagian untuk diri dan keluarga hidup senang.

Kini ahli-ahli UMNO melihat teman-teman mereka yang makan duit negara atas projek yang tidak bernama dan mereka pun tak tahu.

Dan pada masa yang sama, mereka melihat teman-teman mereka disembelih seorang demi seorang kerana ingin menyekat penyelewengan.

Timbalan Presiden yang telah berjihad dalam UMNO secara ikhlas lebih 30 tahun itu, dijentik keluar dari kabinet tanpa pembelaan, begitu mudah.

Kini ura-ura untuk memecat beliau dari jawatan parti sewenang-wenangnya mungkin akan terjadi.
Ia berlaku semata-mata kerana teman-teman dalam UMNO cuba melakukan perubahan dan cuba melaksanakan Nahi Mungkar.

Mereka dalam UMNO merasa sangat malu terhadap apa yang berlaku.

Nah! Di hadapan rakyat Malaysia, lahirnya sebuah parti baru.

Parti yang menyambung perjuangan para ulama' dan pandai bergaul dan bersepakat dengan kaum Cina, India, masyarakat orang asli, Iban, Kadazan, Murut dan etnik lainnya di Sabah dan Sarawak.
Persis seperti perjuangan Dato' Onn Jaafar, Tunku Abd Rahman, Tun Razak, Tun Dr Ismail dan Tun Datuk Patinggi Abd Rahman Ya'kub, yang berpakat dengan berbilang bangsa dan kaum untuk mengisi kemerdekaan satu masa dulu.

Bezanya, parti baru ini, mempunyai cita-cita Islamnya yang lebih tersusun, inklusif untuk semua dan meyakinkan.

Seruannya tidak membawa sesuatu yang memaksa dan menakutkan. Ia juga tidak membawa sesuatu yang longgar sehingga menghalalkan "meratah" harta negara di atas projek yang tidak bernama.

Atas nama Parti Pekerja yang akan menggunakan nama AMANAH NEGARA; kami dengan perasaan ukhwah ingin mengundang dengan penuh kasih sayang ahli-ahli UMNO untuk berhijrah dan berjuang bersama kami.

Kita sambung perjuangan pimpinan silam dengan penuh AMANAH dan dengan suntikan Islam yang membawa rahmat kepada seluruh alam.

Mari semua, tidak kira anda veteran politik yang ilmu dan pengalaman politik anda amat berguna untuk ummah atau anak muda yang miliki idealisme untuk menyumbang dalam usaha pembangunan negara bangsa dan ummah. Anda ada bahagian dan peranan.

Mari kita bersama masyarakat pelbagai bangsa dan agama membina NEGARA Malaysia tercinta.
Satu HARAPAN BARU

Ustaz Haji Hasanuddin Mohd Yunus
Naib Pengerusi Parti Pekerja
AMANAH NEGARA
1 September 2015

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger