Home » , » Politiking Sengal PAS Dan PAN

Politiking Sengal PAS Dan PAN

Written By Wadah Baru on Rabu, 28 Oktober 2015 | 4:39 PTG

Oleh: Dr Tanaka Mustafa


1) Penyokong PAN melabel penyokong PAS sebagai walaun. Penyokong PAS melabel penyokong PAN sebagai jebon, macai DAP.

2) Penyokong PAN hentam MP PAS sebab tak angkat playkad "Mana RM2.6 Bilion". Pemimpin PAS hentam PAN sebagai 'kebudak-budakan' sebab main plakad.

3) Penyokong PAN hentam pemimpin PAS tak ada dalam dewan sebagai 'ponteng'. Penyokong PAS hentam balik pemimpin PAN tak hadir sesi perbahasan, sebagai ponteng.

4) Hari ini penyokong PAN serang/sindir pula kenyataan Presiden PAS yang mahu bekerjasama dengan kerajaan pusat sebagai UG dan mahu bergabung dgn Umno. Penyokong PAS respons balas dengan memaparkan beberapa kenyataan pemimpin pembangkang yang lain yang mahu bekerjasama dengan BN dan kerajaan Pusat.

5) Arrghhh... politik kepala bana apa yang tuan-tuan sedang mainkan ini? Lebih lebih lagi PAS dan PAN yang masing-masing claim sebagai parti politik Islam?

6) Mana politik Islam ramah yang bukan marah-marah? Mana politik Islam yang benar dan istiqamah? Umno tersengih. PKR buat dono, sekali sekala jentik PAS dan PAN. DAP isap vape sekali sekala hembus kat muka PAN dan PAS.

7) Politiking level cari siapa ponteng siapa tak ponteng, siapa angkat playcard siapa tak angkat. Politik label melabel. Politik level Tok Usin Ceroi, Teuku Zachariah, Belang Tarung, Elharaki dan sebagainya. Bila laa nak maju.
Sekian

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger