Home » , » Ini pandangan (ijtihad) dlm gerakerja politik. Salahkah kita berbeza?

Ini pandangan (ijtihad) dlm gerakerja politik. Salahkah kita berbeza?

Written By Wadah Baru on Rabu, 18 Mei 2016 | 1:02 PTG

Oleh Zulkiply Ishak 

Fikir fikirkanlah....
Katakan saja warkah itu benar, tiada masalah apa-apa. Katakan saja penulis warkah itu tidak bersetuju dengan Deklarasi Rakyat, juga tiada masalah apa-apa.
Ini pandangan (ijtihad) dlm gerakerja politik. Salahkah kita berbeza? Mana ada mujtahid politik yang benar seratus peratus dalam ijtihadnya?

Pihak yg boleh tumbangkan BN dengan DR, sila teruskan. Pihak yang tak mahukan DR, dia ada cara lain nak tumbangkan BN, teruskan. Ada pihak yang mampu gunakan kedua-dua pendekatan serentak, teruskan.
Jangan buang masa cari siapa salah dan siapa betul, tapi buatlah yg terbaik. Fokusnya tumbangkan BN. Jgn beri pelampung kpd BN.
Banyak tenaga, wang yg sudah dibelanja utk DR. Ramai rakyat yang menyokongnya. Teruskan saja. Fokusnya, BN boleh dilingkupkan.
Mahathir ambil kesempatan? Takkan kita semua sebodoh itu untuk diperalatkan oleh Mahathir. Jika kita nampak dia mahu ambil kesempatan, tinggalkan dia.
Jangan jadi mcm sesetengah parti yg peralatkan agama utk tujuan politik. Apabila partinya bakal ditolak, kita pula yang diminta jawab di mahsyar. Dosa dia, kita yang tanggung. Kitab mana dia baca?

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger