Home » , » Umno tidak halang ahli sertai Bersih 5, kata Annuar Musa

Umno tidak halang ahli sertai Bersih 5, kata Annuar Musa

Written By Wadah Baru on Selasa, 4 Oktober 2016 | 1:55 PTG

KUALA LUMPUR: Umno tidak akan menghalang ahli parti untuk sertai tunjuk perasaan Bersih 5 pada 19 November depan, kata Tan Sri Annuar Musa.

Bagaimanapun, Ketua Penerangan Umno itu mengingatkan parti tidak akan membantu ahlinya yang melampaui batas.

“Kalau ahli Umno nak sertai, silakan. Umno tidak halang, tetapi Umno tidak akan bertolak ansur jika ada berlaku perlanggaran undang-undang,” katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Penerangan Umno Malaysia di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini.

Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) merancang untuk mengadakan himpunan mendesak reformasi institusi dan peletakan jawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada 19 November depan di ibu negara.

Himpunan Bersih 4 tahun lalu menyaksikan himpunan dua hari satu malam di ibu negara dengan anggaran kehadiran 250,000 orang pada hari pertama.

Kali ini Bersih 5 mengadakan konvoi jelajah seluruh negara bagi menarik sokongan orang ramai, menuju ke acara kemuncak nanti. Konvoi itu bertembung dengan kumpulan pro-BN, Gerakan Baju Merah di Teluk Intan, Perak. Tiada kecederaan dilaporkan.

“Kita tahu Bersih ini siapa. Banyak nama badan bukan kerajaan yang diwujudkan tetapi secara realitinya ia adalah alat kepada pembangkang,” katanya.

Annuar nafi Umno mendalangi Gerakan Baju Merah.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger