Home » , » SPRM serbu Universiti Selangor di Shah Alam

SPRM serbu Universiti Selangor di Shah Alam

Written By Wadah Baru on Selasa, 22 Ogos 2017 | 3:22 PTG

Pada 25 Julai lalu, MBI Selangor mengancam akan mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang mendakwanya terbabit dalam rasuah berhubung pembayaran kepada Jana Niaga.


MBI Selangor yang dipetik Malaysiakini menafikan membayar RM60 juta kepada Jana Niaga dan mahkamah tidak pernah memutuskan syarikat itu mahupun Unisel berlaku salah.

MBI Selangor berkata, dakwaan membuat pembayaran kepada Jana Niaga, walaupun kontraktor itu mengingkari perjanjian dan gagal dalam tuntutan tunggakan bayaran adalah tidak benar.

Pegawai Khas kepada Perdana Menteri, Datuk Rizal Mansor kemudiannya mempersoalkan MBI Selangor bila dan siapa yang akan terbabit dalam proses timbang tara dengan Jana Niaga.

Ia selepas MBI Selangor menyatakan proses timbang tara untuk menyelesaikan pertikaian mengenai pembayaran kepada syarikat itu akan dilakukan.

Rizal merujuk laporan portal Selangor-Leaks yang melaporkan Unisel tidak bersetuju dengan terma dicadangkan MBI Selangor dan bayaran pendahuluan RM10 juta kepada Jana Niaga.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright © 2015 Wadah Baru - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger